Tato webová stránka používá cookies

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookies. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.

Kniha návštěv

Rádi bychom věděli co si myslíte o našich stránkách a našich produktech. Prosíme zanechte Váš komentář v této veřejné knize návštěv, kde můžete sdílet vaše názory s jinými návštěvníky.

Přidat komentář

Vaše názory

ROVS

9.12.2014 11:35

Nedaří se Vám práce s novým testerem?
Podívejte se na video-návod na našem facebooku a lajkněte nás :-).
Děkujeme
Váš ROVS tým.


Ing. Elena Loudinová

9.12.2014 10:14


Potřebujete pomoci s užíváním programu SIB-LEX, nebo chcete pouze získat základní informace o možnostech tohoto skvělého produktu? Podívejte se na videoukázky základních dovedností při práci se SIB-LEXem.

navštivte https://www.facebook.com/rovs.cz


Jan Halounek

5.11.2014 14:10

Dobrý den Vážení,

obracím se na Vás s dotazem, zda ROVS nepřipravuje v nejbližší době seminář na téma Novela zákona č.251/2005 Sb. o inspekci práce, provedená zákonem č. 64/2014 Sb., tj. převode metodiky průběhu kontroly na zákon č. 255/2012 Sb. kontrolní řád. Předem Vám děkuji za odpověď na můj dotaz a přeji pěkný den. Jan Halounek, Průmstav Náchod s.r.o.

Odpověď:

Dobrý den,

požadovaná témata ( a mnoho dalších ) budou na programu 20. ročníku semináře BOZP 2015, který se bude konat 19.února 2015 v kongresovém centru ALDIS v Hradci Králové ( www.rovs.cz/kurzy/prevence-rizik/bozp-2015-20-rocnik-seminare-pro-pracovniky-bozp-hradec-kralove_k438 ). Odborný program semináře bude v nejbližší době doplněn.

Semináře BOZP 2015, proběhnou téměř ve všech krajských městech, sledujte naše stránky.

K dané problematice chystáme vydání několika publikací.

Účastníci semináře navíc mimo jiné obdrží doplněnou a aktualizovanou elektronickou publikaci na CD:
•část „Pracovně lékařské služby“:
aktualizace související s novelami předpisů (např. zákonem o ochraně veřejného zdraví)
• část „Nemoci z povolání“:
aktualizace související s novelou nařízení vlády 290/1995 Sb., kterým se stanoví seznam nemocí z povolání
aktualizace související s novelou zákona o ochraně veřejného zdraví
• část „Kategorizace prací“:
aktualizace související s novelou zákona o ochraně veřejného zdraví
• nová část „Pracovní úrazy“:
komentovaná řešení pracovních úrazů včetně novely nařízení vlády 201/2010 Sb., o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu
• aktualizované formuláře „Záznam o úrazu“ a „Záznam o úrazu – hlášení změn“
• nová část „Odškodnění pracovních úrazů a nemocí z povolání“
• komentovaná řešení odškodnění pracovních úrazů a nemocí z povolání
• příklady použití formulářů pro odškodnění

Krásný a úspěšný den Vám přeje Ing. Elena Loudinová


Pavel Posíšil

17.10.2014 9:42

Dobrý den, včera jsme s kolegou úspěšně absolvovali zkouškou na koordinátora BOZP, kterému předcházelo týdenní školení, které bylo užitečné, výklad jasný a věcný, školitelé příjemní a zkušení s mnoha poznatky z praxe, hlavně díky nim jsme byli dostatečně připraveni.
Komise u zkoušky byla přísná, ale férová. Hlavně chceme poděkovat předsedovi komise JuDr. Divišovi a garantovi ing. Štoudkovi za jejich přístup.
Certifikovaní Koordinátoři z Brna


František Dorazil

24.9.2014 19:29

Dobrý den, dnes jsem absolvoval zkoušku po 5 letech na odbornou způsobilost pro výkon koordinátora BOZP na staveništi. Chci touto cestou poděkovat odborné komisy, odbornému garantovi a paní Jedličkové za profesionální a odborný přístup k výkladu, hodnocení a přichystání přátelského prostředí u zkoušky. Moc děkuji

S pozdravem František Dorazil - Certifikovaný koordinátor BOZP na staveništi a dozor staveb


Václav Holý

16.9.2014 15:16

Dobrý den,
tímto chci poděkovat za operativní přístup poskytnutí poradenství k problematice kotvení skladovacích systémů.
Václav Holý, Klatovská nemocnice, a.s.


Vladimír Boura

15.9.2014 16:00

Chtěl bych pochválit Nikolu Pancnerovou za výbornou přípravu a organizaci přípravného kurzu a opakované zkoušky "hodnocení rizik" v Plzni ve dnech 8. - 12. září. Poděkovat bych chtěl i lektorům z OIP Plzeň za snahu nám problematiku osvětlit. Díky.
V. Boura


Ing. Gabriel

24.6.2014 8:35

Dobry den, dekuji a zaroven ocenuji Ing.Elenu Loudinovou za komplexni prehled a dobrou radu v problematice BOZP a ekologie. Prikladny predstavitel opravdu odborne vzdelavaci firmy, jichz v posledni dobe bohuzel na trhu moc neni. Zdravim cely kolektiv zamestnancu ROVSu a preji mnozstvi spokojenych ucastniku kurzu v cele siti pobocek. S pozdravem Ing.Gabriel, Ostrava


Vokřálová Frída

23.6.2014 8:58

Vážení,

v textu níže vám zasílám poněkud obsáhlé informace, které se týkají závěru z kontroly, která byla provedena v naší škole v červnu 2014. Byla bych Vám moc vděčná, pokud si najdete chvilku a po pročtení mé zprávy mi zašlete Váš názor.

Velice děkuji

S přáním hezkého dne
Vokřálová Frída - dlouholetý příznivec ROVSu

Dobrý den, jsem referentem BOZP ve střední škole technické a chtěla bych Vás požádat o Váš názor.

V závěru zápisu z kontroly zaměřené na BOZP, která byla v naší škole provedena v měsíci červu 2014 je uvedeno:

„Doloženo obecné a odborné proškolení zaměstnanců a žáků školy. Zákoník práce a školský zákon, nedoloženo proškolení vedoucích zaměstnanců na obsluhu ve smyslu návodů na obsluhu strojů a zařízení (porušení ust. § 103 odst. 2 ZP), ostatní doložená dokumentace v pořádku.“

Porušení ust.ZP je míněno tím, že vedoucí zaměstnanci nebyli při opakovaném proškolení z BOZP a PO seznámeni s konkrétními návody na obsluhu konkrétních strojů a zařízení – míněno včetně varné konvice, mikrovlnné trouby, nabíječky telefonu, PC, tiskárny atd.. bylo mi doporučeno, aby součástí osnovy byl inventární seznam strojů a zařízení jednotlivých školených vedoucích zaměstnanců.

Hájila jsem se tím, že ředitelem schválená a projednaná osnova ke školení obsahuje odkaz na platnou legislativu i se stručnou charakteristikou. Všechna přednášená témata byla aplikována na konkrétní vnitřní dokumenty a problémy školy, doplněna o mé dlouhodobé zkušenosti v oblasti BOZ a PO (více jak 20 let).
Nejednalo se o úvodní, vstupní školení zaměstnance, ale opakované proškolení vedoucích zaměstnanců, kteří následně provedli proškolení svých podřízených. V těchto osnovách se již samozřejmě promítlo proškolení z konkrétní činnosti, strojů, zařízení a rizik – při kontrole bylo doloženo.
Domnívám se, že vedoucí zaměstnanec, s kterým organizace uzavřela pracovní poměr, má odborné předpoklady a požadavky pro výkon svého povolání.
Tento můj názor snad koresponduje i se zněním zákona č. 89/2002 Sb., občanský zákoník, např v

Cituji:
§ 4
(1) Má se za to, že každá svéprávná osoba má rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností a že to každý od ní může v právním styku důvodně očekávat.
(2) Činí-li právní řád určitý následek závislým na něčí vědomosti, má se na mysli vědomost, jakou si důvodně osvojí osoba případu znalá při zvážení okolností, které jí musely být v jejím postavení zřejmé. To platí obdobně, pokud právní řád spojuje určitý následek s existencí pochybnosti.
§ 5
(1) Kdo se veřejně nebo ve styku s jinou osobou přihlásí k odbornému výkonu jako příslušník určitého povolání nebo stavu, dává tím najevo, že je schopen jednat se znalostí a pečlivostí, která je s jeho povoláním nebo stavem spojena. Jedná-li bez této odborné péče, jde to k jeho tíži
Konec citace.

Ještě na doplnění informace k průběhu opakovaného školení v naší organizaci (cca 200 zaměstnanců, více jak 1000 žáků střední školy technické):
1. Byl vydán příkaz ředitele školy, kde byl stanoven účel školení, rozsah, harmonogram, odkaz na vnitřní dokumenty školy, placenou e-službu nejmenované firmy a její dostupné materiály ke školení, možnost využití e-produktu právních dokumentů CODEXIS a další doporučená literatura.
2. Osnovy školení vedoucích zaměstnanců byly prvotně rozděleny na:
2.1. Pedagogické zaměstnance
2.1.1. Teoretické vyučování
2.1.2. Praktické vyučování

2.2. Nepedagogičtí zaměstnanci
2.2.1. Administrativa
2.2.2. Správní činnost
2.2.3. Údržba
2.2.4. Kuchyň, jídelna
3. Stejným způsobem jako v bodě č. 2 byly zpracovány rozdílné písemné testy – část obecných znalostí + další část otázek se zaměřením na konkrétní činnost vedoucích zaměstnanců
4. Na závěr školení byly kolektivně projednávány chybné odpovědi v testech účastníků.


Budu Vám velice vděčná, pokud mi Váš názor zašlete

S přáním hezkého dne

Frída Vokřálová



Vilibald Pintzker

11.6.2014 7:44

Chtěl bych tímto poděkovat jménem všech frekventantů manažerce přípravného kurzu OZO Koordinátor BOZP ve dnech 2.a 3.6.2014 sl. Petře Rašovské za dokonalý servis a ochotu.