Kniha návštěv
Rádi bychom věděli co si myslíte o našich stránkách a našich produktech. Prosíme zanechte Váš komentář v této veřejné knize návštěv, kde můžete sdílet vaše názory s jinými návštěvníky.
Přidat komentář
Vaše názory
Ing. Gabriel
24.6.2014 8:35
Dobry den, dekuji a zaroven ocenuji Ing.Elenu Loudinovou za komplexni prehled a dobrou radu v problematice BOZP a ekologie. Prikladny predstavitel opravdu odborne vzdelavaci firmy, jichz v posledni dobe bohuzel na trhu moc neni. Zdravim cely kolektiv zamestnancu ROVSu a preji mnozstvi spokojenych ucastniku kurzu v cele siti pobocek. S pozdravem Ing.Gabriel, Ostrava
Vokřálová Frída
23.6.2014 8:58
Vážení,
v textu níže vám zasílám poněkud obsáhlé informace, které se týkají závěru z kontroly, která byla provedena v naší škole v červnu 2014. Byla bych Vám moc vděčná, pokud si najdete chvilku a po pročtení mé zprávy mi zašlete Váš názor.
Velice děkuji
S přáním hezkého dne
Vokřálová Frída - dlouholetý příznivec ROVSu
Dobrý den, jsem referentem BOZP ve střední škole technické a chtěla bych Vás požádat o Váš názor.
V závěru zápisu z kontroly zaměřené na BOZP, která byla v naší škole provedena v měsíci červu 2014 je uvedeno:
„Doloženo obecné a odborné proškolení zaměstnanců a žáků školy. Zákoník práce a školský zákon, nedoloženo proškolení vedoucích zaměstnanců na obsluhu ve smyslu návodů na obsluhu strojů a zařízení (porušení ust. § 103 odst. 2 ZP), ostatní doložená dokumentace v pořádku.“
Porušení ust.ZP je míněno tím, že vedoucí zaměstnanci nebyli při opakovaném proškolení z BOZP a PO seznámeni s konkrétními návody na obsluhu konkrétních strojů a zařízení – míněno včetně varné konvice, mikrovlnné trouby, nabíječky telefonu, PC, tiskárny atd.. bylo mi doporučeno, aby součástí osnovy byl inventární seznam strojů a zařízení jednotlivých školených vedoucích zaměstnanců.
Hájila jsem se tím, že ředitelem schválená a projednaná osnova ke školení obsahuje odkaz na platnou legislativu i se stručnou charakteristikou. Všechna přednášená témata byla aplikována na konkrétní vnitřní dokumenty a problémy školy, doplněna o mé dlouhodobé zkušenosti v oblasti BOZ a PO (více jak 20 let).
Nejednalo se o úvodní, vstupní školení zaměstnance, ale opakované proškolení vedoucích zaměstnanců, kteří následně provedli proškolení svých podřízených. V těchto osnovách se již samozřejmě promítlo proškolení z konkrétní činnosti, strojů, zařízení a rizik – při kontrole bylo doloženo.
Domnívám se, že vedoucí zaměstnanec, s kterým organizace uzavřela pracovní poměr, má odborné předpoklady a požadavky pro výkon svého povolání.
Tento můj názor snad koresponduje i se zněním zákona č. 89/2002 Sb., občanský zákoník, např v
Cituji:
§ 4
(1) Má se za to, že každá svéprávná osoba má rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností a že to každý od ní může v právním styku důvodně očekávat.
(2) Činí-li právní řád určitý následek závislým na něčí vědomosti, má se na mysli vědomost, jakou si důvodně osvojí osoba případu znalá při zvážení okolností, které jí musely být v jejím postavení zřejmé. To platí obdobně, pokud právní řád spojuje určitý následek s existencí pochybnosti.
§ 5
(1) Kdo se veřejně nebo ve styku s jinou osobou přihlásí k odbornému výkonu jako příslušník určitého povolání nebo stavu, dává tím najevo, že je schopen jednat se znalostí a pečlivostí, která je s jeho povoláním nebo stavem spojena. Jedná-li bez této odborné péče, jde to k jeho tíži
Konec citace.
Ještě na doplnění informace k průběhu opakovaného školení v naší organizaci (cca 200 zaměstnanců, více jak 1000 žáků střední školy technické):
1. Byl vydán příkaz ředitele školy, kde byl stanoven účel školení, rozsah, harmonogram, odkaz na vnitřní dokumenty školy, placenou e-službu nejmenované firmy a její dostupné materiály ke školení, možnost využití e-produktu právních dokumentů CODEXIS a další doporučená literatura.
2. Osnovy školení vedoucích zaměstnanců byly prvotně rozděleny na:
2.1. Pedagogické zaměstnance
2.1.1. Teoretické vyučování
2.1.2. Praktické vyučování
2.2. Nepedagogičtí zaměstnanci
2.2.1. Administrativa
2.2.2. Správní činnost
2.2.3. Údržba
2.2.4. Kuchyň, jídelna
3. Stejným způsobem jako v bodě č. 2 byly zpracovány rozdílné písemné testy – část obecných znalostí + další část otázek se zaměřením na konkrétní činnost vedoucích zaměstnanců
4. Na závěr školení byly kolektivně projednávány chybné odpovědi v testech účastníků.
Budu Vám velice vděčná, pokud mi Váš názor zašlete
S přáním hezkého dne
Frída Vokřálová
Vilibald Pintzker
11.6.2014 7:44
Chtěl bych tímto poděkovat jménem všech frekventantů manažerce přípravného kurzu OZO Koordinátor BOZP ve dnech 2.a 3.6.2014 sl. Petře Rašovské za dokonalý servis a ochotu.
Vít Kobza
9.6.2014 15:20
Od září 2013 do června 2014 jsem absolvoval na brněnské pobočce kurzy a následné zkoušky: OZO prevence rizik, koordinátor BOZP na staveništi, technik PO a Podnikový ekolog. Rád bych vyzdvihl profesionalitu lektorů v rámci kurzů, jejich perfektní přípravu a připravenost odpovídat na mnohdy všetečné otázky studentů. Díky dobrému výběru lektorů a vzorně nachystaným studijním materiálům (skripta)jsem mohl úspěšně absolvovat všechny zkoušky. Na závěr ještě děkuji manažerkám z brněnské pobočky za perfektní servis.
Ing. Libor Kříž
28.5.2014 21:36
Pochvala za přípravu stkání koordinátorů v Brně 28.5.2014. S předtištěnými snímky prezentace si konečně člověk nepřipadá jako stenodraf...
Dušan Polák
15.5.2014 11:09
Dobrý den,
dne 29.04.2014 jsem by ve Frýdku Místku na zkouškách na OZO v PO, zkoušky jsem absolvoval úspěšně hned napoprvé.
Děkuji Vám za přípravu a zejména studijní materiály, které jsou skvěle připraveny ke složení zkoušky.
Milan Biedrava
22.4.2014 12:11
Ve dnech 14.-17.4.2014 jsem se zúčastnil v Rožnově p.Radhoštěm třídenního kurzu a následné zkoušky z odborné způsobilosti v prevenci rizik po pěti letech.
Chci touto cestou velmi poděkovat přednášejícím lektorům Mgr.Dobřanské a Mgr.Bráchovi, kteří nám ve třech dnech podali profesionální a velmi přátelskou formou potřebné informace ke zdárnému vykonání zkoušky. Za skvělou organizaci patří poděkování milé a vždy ochotné Evě Knorové. Po dobu mé 7 leté spolupráce jsem s ROVS velmi spokojen.
Přeji příjemný den do krásného Rožnova...
Bc. Jiří Souček
21.3.2014 15:53
Opakovaná ZK Koo BOZP 2014/03 Praha (i když v mém případě opakovaně základní), příjemné prostředí, profesionální přístup, výborná organizace, odborná diskuze.
Díky
Jiří Souček, soucek@seaspol.cz
Luboš Hanzelín
17.3.2014 14:39
V období leden-březen 2014 jsem se zúčastnil základního kurzu OZO BOZP v Brně a následně úspěšně složil zkoušku 13. března 2014. Rád bych tímto poděkoval za velmi profesionální a vstřícný přístup slečně Pancnerové - manažerce kurzu a panu Mgr. Bráchovi lektorovi a garantu kurzu u zkoušek, který svým přístupem všechny účastníky psychicky podporoval. Dále členům odborné komise u zkoušky, za otevřenost a lidský přístup. A samozřejmě celému týmu firmy ROVS - pobočky Brno. Doporučuji tímto využití služeb společnosti ROVS, pobočka Brno. Luboš Hanzelín.
J.P.
12.3.2014 7:02
Před lety jsem absolvoval kurz na inspektorátu v Českých Budějovicích. Dostal jsem tam od vás zdarma program siblex. Tehdy jsem používal jiný program a tak jsem s tímto nepracoval.A teď jsem si u kolegů ten váš dal pořádně ukázat a zjistil, že ten váš je lepší.A více se staráte o jeho aktuálnost.Musím si ho teď koupit za plnou cenu? Nebo je nějaká možnost slevy pro absolventa toho kurzu?
Odpověď:
Dobrý den,
pokud program SIB-LEX máte, můžete si dokoupit aktualizaci na rok 2014 (4x ročně - březen, červen, září, prosinec), cena včetně DPH a expedičních nákladů je 5.150 Kč. Jestli máte zájem, kontaktujte nás e-mailem nebo telefonicky.
Blanka Liberdová